.: HOME :. .: O HŘE :. .: STÁHNI :. .: FAQ :. .: FOTO :. .: ČLÁNKY :. .: DISKUZE :. .: ODKAZY :. .: NAPIŠTE MI :.
HOME HOME Simulátor železničního
uzlu Brno
Poslední verze: JOP DOZ 2.5. 16.10.2014
Sněhová kalamita

Nezapomenutelná cesta

Ráno jsem cestoval do Č. Budějovic s R660. Celou cestu bylo naprosto zanedbatelné zpoždění (cca +10?), nakonec do Budějovic jsme přivezli asi 15?. Na odjezdové tabuli v té době předvídali R206 (ze směru Salzburg) 120?. Měl jsem z toho víceméně ?srandu?, to jsem ovšem zdaleka netušil, co během dne potká mne.

Už od rána poměrně hustě sněžilo a tento stav vydržel v podstatě celý den. Chvilku po druhé hodině jsem přišel na nádraží. Mile mne ?překvapilo?, že R661 na obvyklém prvním nástupišti koleji deváté již přijel (přivezl jen +2?). Pohodlně jsem se usadil a čekal na odjezd.

Po nějaké době (cca 10 minut po pravidelném odjezdu, tzn. 14:13+10?) prošla vlak průvodčí se sdělením, že padly stromy a že budeme mít asi 10 (!!!) minut zpoždění. V případě zájmu že je možné si nakoupit v nádražní hale. Tušil jsem, že 10 minut je nereálných. Zpoždění signalizované na odjezdové tabuli postupně rostlo, po čase jsme se dopracovali na nějakých +100?.

V 15:57 měl již přijet další rychlík - R663. Ten skutečně s cca +10? přijel, souprava jízdu ukončila a přešla na R664 pro úsek Č.B.-Plzeň. K naší soupravě bylo připojeno slovenské lehátko a byla prohlášena za R663 pro zbytek trasy (Budějovice-Bohumín). Ovšem i u R663 na odjezdové tabuli zpoždění rostlo. Už jsem to ani nesledoval, čas běžel, bylo po sedmé hodině. Poté s cca +20? přijel od Dvořiště Ex 100 Jóže Plečnik. Z dobrých zdrojů jsem se doslechl, že v cca 19:25 se bude ?zapínat trolej? a první odjede právě Ex 100. Očekával jsem tedy, zda si mám přestoupit. Nakonec se ale přišlo na to, že na Plečnika jaksi chybí eso (resp. lokomotiva obecně) - zapnutí TV se zřejmě zdařilo. Vrátil jsem se tedy do již trochu prázdnější původní soupravy R661 (nyní tedy vlastně R663) a očekával odjezd. V 19:38 přišel ten okamžik, souprava se ?hnula?! Poměrně svižně jsme jeli do Nemanic (po levé TK ? pravá byla mmch. dosti zapadaná). V Nemanicích se z 2.SK rozjížděl zřejmě rychlík od Prahy(v čele eso, navíc zavěšený plecháč na konci) ? trať již tedy byla průjezdná. Naše odjezdové návěstidlo z Nemanic v poloze volno, co víc si přát!

Jenže ejhle! Vlak náhle začal brzdit, tušil jsem problémy. Odjezdové návěstidlo se stále ve tmě ?zelenalo?, lokomotivou jsme stáli ještě před ním. Vlak se ale ne a ne hnout dále. Po čase celkem pochopitelně byla vlaková cesta zrušena. Opět po nějaké chvíli oznámila průvodčí, že trolej je pro změnu přepálená. Několik odvážlivců se brodilo poměrně slušnou sněhovou nadílkou přes pole do Makra. Ve 21:32 se vlak dal opět do pohybu, viditelně sníženou rychlostí (odhaduji 50km/h) jsme se blížili ke Hluboké-Zámostí. I za tmy bylo rozpoznat stromy úplně nabalené sněhem, ohýbající se pod jeho tíhou, mnoho stromů popraskaných, mnoho rozřezaných větví i kmenů a nešlo přeslechnout zvuk větví bušících z boku do vozové skříně a oken. Přibližně u předvěsti na Zámostí ?došel vlaku opět dech?. Mohu spekulovat např. o ?strhnutí? hlavního vypínače na střeše lokomotivy drobným úderem větví apod., ale to jsou jen domněnky. Nicméně lokomotiva byla znovu oživena a ve 21:44 konečně projíždíme Hlubokou-Zámostím, vedle nás stála souprava ?dráteníků?. Zanedlouho, ve 21:53 už ale zase stojíme nedaleko předvěsti do Chotýčan na 2.TK. Zde to tak rychlé nebylo, v duchu jsem i snad uvažoval, že větve (tady ?bušily fest?) vážněji poškodily kus střechy laminátky a definitivně jsme dojeli. Nic podobného se snad ale nestalo - ve 22:13 se opět rozjíždíme. Projíždíme Chotýčanama a z nejhoršího úseku mé trasy jsme venku. Následuje již jen zastavení z dopravních důvodů v Ševětíně (22:28) a Dyníně (22:38). Abych ještě nezapomněl ? při těchto zastaveních a také na dvoukolejných úsecích jsme míjeli několik vlaků osobní dopravy ? identifikoval jsem R 207, pak zřejmě ještě jeden rychlík od Prahy a několik dalších osobních vlaků, ve Veselí jsme mj. křižovali se zpožděným R666.

Z Veselí do J.Hradce byl zpožděný R663 veden jako zastávkový, zřejmě kvůli odřeknutému či zpožděnému osobnímu vlaku, který v tu dobu měl také jet. V Doňově křižujeme s R668. Poslední tucet kilometrů a příběh končí - chvilku po jedenácté jsem doma. Oproti pravidelnému příjezdu R661 o 8 hodin později.

Nyní ještě pár postřehů:

© 2005-2014 Koudy Šíření obsahu webu bez souhlasu autora není dovoleno; Powered by PHP&MySQL, HTML 4.01 Transitional Valid